Strona internetowa dla firmy… WordPress?

Tym razem na blogu wpis gościnny Maćka Cybulskiego – speca od bezpieczeństwa IT i magika od WordPress’a 🙂 Zapraszam do lektury:

Dużo ostatnio słyszymy o tym, jak ważnym elementem działania i wizerunku firmy jest jej strona internetowa, media społecznościowe itp. Wszyscy o tym wiedzą, no bo wypada być w temacie, ale niektórzy tylko mają spójną wizję celu takiej strony. Czy firma powinna mieć swoją stronę www o tym pewnie nie muszę przekonywać. Jednak gdyby już zapytać o cel takiej strony, to odpowiedź nie byłaby już taka oczywista.

Do czego zatem (początkującemu) przedsiębiorcy tak naprawdę może przydać się strona internetowa, jakie może przynieść korzyści?

Dobrze wykonana strona jest wizytówką zarówno firmy, która jest jej właścicielem, jak i firmy, która ją wykonała. Jeśli na stronie umieścimy informacje dla potencjalnego klienta o tym, co może zyskać współpracując z nami, przeprowadzamy już wstępną selekcję osób, które będą się z nami kontaktować – oszczędzamy nasz cenny czas.
Napiszą czy zadzwonią głównie te osoby, które będą już wiedzieć czego od nasz potrzebują. Zatem strona jest całodobową reklamą naszej firmy. Porównując z innymi kanałami reklamowymi (reklama drukowana, sms itp.) stronę internetową cechuje najniższy koszt w stosunku do zasięgu. Osiągi można poprawiać stosując pozycjonowanie, czy dodatkową reklamę np. Googla AdWords, ale też prowadząc równolegle działania w mediach społecznościowych. Zatem strona może być elementem kompleksowej strategii promocyjnej naszej firmy.

To skoro już jesteśmy przekonani o tym że strona jest nam potrzebna, to:

co musimy zrobić by zaistnieć w Internecie?

Tutaj mamy dwie drogi do wyboru:

  • Pierwsza – gdy dysponujemy wystarczającym budżetem, by zlecić działania marketingowo-wizerunkowe firmie zewnętrznej, która takimi działaniami się zajmuje. Plusem jest to, że w czasie gdy zewnętrzna firma będzie dla nas pracować, my możemy skupić się na przedmiocie działania naszej firmy. Czyli każdy zajmuje się tym na czym się zna. Często zanim firma zewnętrzna podejmie się takich działań, przeprowadza wywiad z klientem, chcąc, jak najwięcej dowiedzieć się na temat specyfiki jego działalności, by działania przez nią podjęte cechowały się, jak najwyższą efektywnością. Tak powinno być, jednak… nie zawsze tak bywa.
  • Drugą – jest stworzenie strony samodzielnie, na bazie dostępnych bezpłatnie narzędzi. Tu musimy zaangażować swój czas i znacznie mniejsze środki. Ryzykiem jest to, że inwestując czas możemy nie osiągnąć oczekiwanych rezultatów biznesowych. To, co na pewno zyskujemy, to doświadczenie i wiedza, która może nam pomóc w rozmowach z firmą, której zlecimy wykonanie strony. Zyskujemy wiedzę, z którą wykonawca będzie musiał się liczyć, ale też potrafimy dokładniej określić nasze potrzeby.

Jeśli nie dysponujemy zbyt dużym budżetem na ten cel, warto zainteresować się rozwiązaniami OpenSource. Obecnie prym w platformach do tworzenia stron internetowych wiedzie WordPress. System rozwijany od ponad 10 lat, który przeszedł ewolucję od systemu blogowego do zaawansowanego systemu do tworzenia praktycznie każdego rodzaju stron internetowych: stron firmowych, blogów eksperckich, sklepów, wizytówek, systemów dedykowanych i wielu innych.

Co go wyróżnia spośród innych? Prostota, bardzo dynamiczny rozwój i szeroka „grupa wsparcia”. Wykonując stronę w tym systemie możemy ją wykonać sami, z uwagi na prostotę systemu. A nawet jeśli zlecimy wykonanie takiej strony komuś innemu, to nie uzależniamy się od niego. Kod strony jest kodem otwartym, każdy kto zna się na programowaniu na potrzeby Internetu jest w stanie poradzić sobie z nim. Przełamujemy w ten sposób monopol systemów komercyjnych, gdzie jakiekolwiek modyfikacje strony jest w stanie wykonać tylko jej autor.

Podsumowując. Jakie cechy WordPress’a kwalifikują go, jako system na którym powinna powstać nasza firmowa strona WWW?

WordPress jest:

  • darmowy – na licencji GPL
  • prosty – jeśli znasz obsługę komputera i przeglądarki to z pewnością poradzisz sobie z WordPress’em
  • elastyczny – można na nim wykonać praktycznie każdą stronę internetową
  • lubiany przez Google – koszt pozycjonowania prawidłowo wykonanej strony na WordPress’ie jest znacznie niższy niż stron wykonanych w innych systemach.
  • bezpieczny – społeczność użytkowników WordPress’a wciąż czuwa nad tym by rozwiązania w nim stosowane nie były podatne na włamania. Stosując zasady bezpieczeństwa, strona postawiona na WordPress’ie jest stroną bezpieczną.

Dodatkowym atutem WordPress’a jest też to, że strony na nim postawione są po prostu… piękne… wystarczy popatrzeć na stronę BiznesTUBE 🙂 A jest to przecież główny atut reklamy. Jeśli strona nie będzie estetyczna, intuicyjna i graficznie atrakcyjna, klient nie spędzi na niej wystarczająco dużo czasu, by zainteresować się tym, co może zyskać na współpracy z nami. WordPress znacznie ułatwia nam rozwiązanie tego problemu.

Jeśli chcesz rozpocząć swoją własną przygodę z WordPress’em, zapraszamy na warsztaty z tworzenia stron w WordPress’ie.

Obserwuj

Maciej Cybulski

Informatyk, specjalista od WordPressa, SEO i bezpieczeństwa IT, trener at Biznestube Sp. z o.o.
Od 2005 roku wykorzystuje WordPress'a w projektach komercyjnych jak i indywidualnych, budując na nim strony firmowe, blogi eksperckie, portfolia, jak i specjalizowane aplikacje internetowe. Autor i redaktor portalu dydaktycznego WordPress.edu.pl Od 2011r. prowadzi szkolenia stacjonarne oraz on-line z zakresu tworzenia stron z wykorzystaniem WordPress'a, bezpieczeństwa IT oraz sztuki blogowania. Ma za sobą ponad 100h szkoleniowych ponad 130 przeszkolonych i zadowolonych osób.
Obserwuj

Latest posts by Maciej Cybulski (see all)

3 komentarze

  1. ciekawy artyukuł wiele lat posługiwałem się drupalem, joomlą, ale wp nie ma sobie równych 😉

    Odpowiedz
    • Zgadzam się z Panem – sama dawno temu pisałam strony w html, potem miałam od tego ludzi. Dziś w firmie wszystkie strony mamy na WordPress i mimo, że aktywnie nie uczestniczę w ich bieżącej obsłudze, to każdy kluczowy pracownik ma podstawowe przeszkolenie, aby mógł sam aktualizować treści, za które jest odpowiedzialny.
      Elastyczność i prostota to jego podstawowe zalety… O tym, że darmowy – po prostu przemilczam 🙂

      Odpowiedz
  2. WordPress jest niewątpliwie liderem! To świetna platforma, choć według mnie trochę trudna w obsłudze dla początkujących. Ja swoją stronę zrobiłam w webwave cms, jest to bardzo prosty kreator i daje wiele możliwości.

    Odpowiedz

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podobał Ci się artykuł?

Jeszcze więcej przydatnej wiedzy wyłącznie dla Czytelników newslettera!

Dziękuję za zapisanie się do newslettera - sprawdź proszę pocztę, znajdziesz tam maila z prośbą o potwierdzenie adresu.

Pin It on Pinterest

Share This