Skuteczna komunikacja w biznesie

Skuteczna komunikacja w biznesie – o tej, jakże ważnej umiejętności biznesowej opowiada we wpisie gościnnym Ela Zwolak – networkerka i specjalistka od nawiązywania relacji biznesowych i obsługi Klienta

Skuteczna komunikacja w biznesie pożądaną umiejętnością biznesową

Jedną z najważniejszych umiejętności lidera, przedsiębiorcy czy pracownika jest skuteczna komunikacja. W ogłoszeniach o pracę często pojawia się wymaganie – wysokie zdolności interpersonalne. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta. Aby zdobyć uznanie w oczach swojego pracodawcy, klientów czy zespołu ważne jest to, by umieć jasno formułować swoje myśli, słuchać tego, co inni nam mówią i budować relacje. Dziś opiszę bardzo mocne słowo, które otwiera niejedne drzwi. Najśmieszniejsze jest to, że wiele osób zapomina o tym lub nie zwraca uwagi na nie. A słowo – dziękuję – może wiele zmienić.

Skuteczna komunikacja w biznesie z kandydatem do pracy

Wpłynęło CV do firmy. Magiczne słowo to: dziękuję do zastosowania w ciągu 24-48 h. Nawał obowiązków i pracy może sprawić, że umknie nam wiadomość. Najistotniejsze, by odpowiedzieć. Po co? By budować wizerunek swój i firmy, którą reprezentujesz, jako odpowiedzialnego pracodawcę. Przypomnij sobie swoje początki, ile trudu włożyłeś w proces poszukiwania pracy. Nawet odmowa jest lepsza niż milczenie. Napisz, jak wygląda obecna sytuacja w firmie i zachowaj nadesłany dokument w bezpiecznym miejscu. Może w przyszłości ten kandydat będzie Twoim klientem. Krótka odpowiedź ze słowem dziękuję powinna też dotrzeć od osoby aplikującej do rekrutera. Nigdy nie wiesz, kiedy wasze drogi zawodowe znowu się spotkają.

Skuteczna komunikacja w biznesie z nową poznaną osobą na spotkaniu networkingowym, konferencji, szkoleniu

Szkolenia, konferencje, targi to doskonałe miejsce na networking. Spotkasz tam ludzi podobnych do siebie, bo coś Was skłoniło do uczestnictwa w tego typu wydarzeniach. Twoja otwartość i pozytywne nastawienie sprawi, że zaczniesz z kimś rozmawiać. Co zrobić po spotkaniu? Pozostawić dobre wrażenie. W jaki sposób? Podziękować za rozmowę telefonicznie lub mailowo, czyli zrobić tzw. follow-up. Warto pozostawić krótką elektroniczną wizytówkę, by nasz rozmówca pamiętał, w czym możesz mu pomóc. W przyszłości może nadarzy się okazja do współpracy – ktoś przypomni sobie o Tobie we właściwym momencie. Skorzysta z Twoich produktów lub usług, a może zostanie partnerem w biznesie. Słowo dziękuję – wypowiedziane x miesięcy temu – wyda swoje owoce.

Skuteczna komunikacja w biznesie a social media

W erze Internetu i szybkiego przepływu informacji portale społecznościowe stały się częścią naszego życia. Kieruję się zasadą:

Jak ktoś zadaje pytanie, to czeka na odpowiedź. Komunikacja polega przecież na wymianie informacji. Świetnym przykładem godnym naśladowania jest osoba Pana Pawła Tkaczyka – właściciela agencji MIDEA, który utrzymuje doskonałe relacje z potencjalnymi klientami. Poniżej skan naszej korespondencji na Twitterze. Przyznam się szczerze, że nie spodziewałam się odpowiedzi, a zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. I takiej życzliwości i dobrych emocji życzę, by Twój klient często doświadczał od Ciebie.

Mam nadzieję, że teraz już wiesz, czym jest skuteczna komunikacja w biznesie. I nieważne kto jest po drugiej stronie, czy Twój potencjalny klient, kontrahent, czy przyjaciel. Budowanie relacji wymaga zaangażowania – czasem posłuchania, udzielenia dobrej rady, krótkiej odpowiedzi, czy zwykłego uśmiechu. Bycie uważnym i skupienie się na tu i teraz w rozmowie z drugą osobą, to najlepszy sposób na biznes / e-biznes. I uwierz, że jedno magiczne słowo – dziękuję – otworzy Ci wcześniej czy później niejedne drzwi.

Obserwuj

Elzbieta Zwolak

Specjalistka od nawiązywania relacji biznesowych i obsługi klienta at Biznestube Sp. z o.o.
Przedsiębiorca i trener BiznesTUBE ceniący autentyczność. Wsłuchuję się w człowieka i pragnę, by każdy czuł się wyjątkowo i pokazywał swoje naturalne piękno. Nałogowo uprawiam networking i uwielbiam pomagać innym, dzieląc się informacjami i dostępnymi zasobami. W wolnym czasie chłonę wiedzę marketingową i odkrywam fenomen social mediów. Prywatnie fanka roweru, kawy i zielonej herbaty. To one ładują mnie pozytywną energią, którą obdarzam napotkane osoby. Uśmiecham się i świat uśmiecha się do mnie 🙂 Możesz znaleźć mnie na: , Facebook, Twitter i LinkedIn.
Obserwuj

2 komentarze

  1. Skuteczna komunikacja, skuteczna komunikacja i jeszcze raz skuteczna komunikacja…
    Uczestniczę w wielu spotkaniach, ale mam wrażenie, że jakaś część obecnych tam ludzi – przedsiębiorcy, przedstawiciele NGO’ów czy placówek publicznych – czasem po prostu o tym zapomina. Dziękuję za przypomnienie, jakie to ważne „skutecznie się komunikować” 🙂

    Odpowiedz
  2. Dziękuję za cenny głos. Im więcej osób będzie zwracało uwagę na skuteczną komunikację, tym łatwiej będzie nam się budowało relacje. A tak niewiele czasem trzeba zrobić, by zostać pozytywnie zapamiętanym, okazując życzliwość drugiej osobie.

    Odpowiedz

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

To Ci się przyda! Weź ze sobą:

Wzór faktury i Kalendarz Przedsiębiorcy

Dziękuję za zapisanie się do newslettera - sprawdź proszę pocztę, znajdziesz tam maila z prośbą o potwierdzenie adresu.

Pin It on Pinterest

Share This