10 wskazówek dla Przedsiębiorcy na LinkedIn

Przedsiębiorca na LinkedIn

LinkedIn to coraz większa sieć społecznościowa profesjonalistów – z pewnością warto tam być. Możesz tam znaleźć zarówno potencjalnych klientów, jak i kontrahentów, a także partnerów biznesowych czy to z Polski, czy z zagranicy. A oto 10 wskazówek, które pomogą Ci dobrze wykorzystywać to medium 🙂

1. LinkedIn to nie Facebook ani Twitter

LinkedIn to nie Facebook, zachowaj jego profesjonalny wymiar i dziel się informacjami związanymi życiem zawodowym. A nowinki rodzinne i koleżeńskie przekaż na Facebooku. Nie proś też o polubienie swojego fanpage – to naprawdę nie jest pro. LinkedIn to także nie Twitter – tutaj 1 post na dzień zupełnie wystarczy.

2. Wstaw profesjonalną fotografię

LinkedIn jest siecią zawodową, wielu rekruterów korzysta z niej, poszukując talentów, a wielu specjalistów – kontrahentów. Także zdjęcie z wakacji zostaw na Facebooka, a w LinkedIn postaw na profesjonalne foto. Nie zostawiaj też pustego pola ze zdjęciem profilowym, gdyż zdecydowanie zmniejsza to wiarygodność, może wręcz sprawiać wrażenie, że ktoś ma coś do ukrycia.

3. Nie podawaj nieprawdy

Zdecydowanie odradzam „podrasowywanie” swojego profesjonalnego bio na LinkedIn. To łatwo może wyjść, a konsekwencje są nieprzyjemne. Najbardziej znanym przypadkiem, jest chyba przykład prezesa Yahoo!, który poprawił nieco swoje wykształcenie. Jako kierunek studiów Scott Thompson zamiast rachunkowości, podał informatykę. Być może ten kierunek lepiej pasował do CEO internetowego giganta, ale wyniknęła z tego tylko niepotrzebna burza medialna.

4. Nie zapomnij dodać na LinkedIn linków do swoich stron internetowych

Prowadzisz bloga? Masz stronę firmową? Udzielasz się w dużym projekcie, który ma swoją stronę internetową? Koniecznie dodaj informację o tym! LinkedIn umożliwia dodanie maksymalnie 3 linków. Skorzystaj z tej darmowej reklamy. A jak chcesz to możesz jeszcze dodać swoje konto na Twitterze.

edytuj_profil_linkedin

5. Nie zostawiaj nieuzupełnionego profilu na LinkedIn

Jeśli chcesz być znajdywany – uzupełnij swoje wirtualne CV na LinkedIn. Najważniejsze elementy to:

  • Podsumowanie – to najważniejsze informacje w skrócie, domyślnie widoczne również dla niezalogowanych
  • Doświadczenie – jeśli masz na swoim koncie ciekawe projekty, to dodaj informacje o nich i dołącz osoby, które z Tobą współpracowały w ich realizacji. To zdecydowanie zwiększy poziom zaufania do Twojego bio.
  • Umiejętności – potwierdzaj umiejętności osobom, które znasz i wiesz, że faktycznie mają takie kompetencje. Jest szansa, że się zrewanżują 🙂 Fantastycznym dowodem Twoich zdolności i talentów są rekomendacje, ale nie proś o nie nieznanych Ci osób.
  • Twój nagłówek zawodowy – czyli to, co pojawia się pod Twoim Imieniem i Nazwiskiem. Warto wykorzystać to miejsce na sprecyzowanie, czym się zajmujesz, za pomocą słów kluczowych.

6. Rozszerzaj sieć swoich kontaktów na LinkedIn

Wyrób sobie nawyk dodawania osób, z którymi się spotykasz biznesowo do swoich kontaktów na LinkedIn. Sprawdzenie, czy dana osoba jest na LinkedIn i wysłanie do niej zaproszenia nie zajmie Ci więcej niż 1 minutę. A dzięki temu łatwiej zapamiętasz tą osobę, nawet jeśli na razie nie będziecie razem współpracować. Poza tym będziesz miał aktualną bazę swoich kontaktów i to dostępną od ręki.

Czy wiesz, że…

Możesz ściągnąć aplikację LinkedIn na swojego smartfona i zsynchronizować kontakty. Dzięki temu, będziesz miał w telefonie bazę wszystkich osób wraz z ich mailami, a nawet telefonami (jeśli podali je w swoim profilu) dostępną praktycznie zawsze i wszędzie.

7. Savoir vivre na LinkedIn

Rozważnie korzystaj z domyślnego tekstu LinkedIn przy wysyłaniu zaproszeń do kontaktu. Możesz tak dla wygody „dodawać” swoich znajomych, jednak jeśli chcesz dotrzeć do kogoś innego – napisz indywidualną wiadomość. A jak ktoś odpowie na Twoje zaproszenie do kontaktu, wyślij miłą wiadomość powitalną, która daje jakąś wartość. Możesz w niej też wspomnieć krótko (2-3 zdania max!) o tym, czym się zajmujesz. I jeszcze jedna bardzo ważna sprawa:

Pamiętaj o tym, jeśli chcesz budować pozytywny wizerunek siebie, jako solidnej marki.

8. Dziel się wartościową treścią ze swoją siecią kontaktów

Mile widziane są treści branżowe, związane z tym, czym się zajmujesz zawodowo, w czym się specjalizujesz lub po prostu z Twoimi zainteresowaniami, ale UWAGA – niezwiązane z życiem prywatnym. Najpopularniejsze tematy na LinkedIn to przywództwo, profesjonalny rozwój osobisty/samodoskonalenie, efektywność osobista i obsługa klienta.

9. Nie publikuj ofert sprzedażowych na LinkedIn

Nie publikuj treści sprzedażowych – to co zamieszczasz powinno być wartościowe dla odbiorców. Zamiast tego dołącz do 3-5 grup powiązanych tematycznie z tym, czym się zajmujesz. Udzielając się w dyskusjach i merytorycznie odpowiadając zyskasz wiarygodność, jako specjalista z danego tematu. Jeśli ktoś będzie potrzebował Twojego wsparcia – sam się do Ciebie zgłosi.

10. Informuj o swoim profilu na LinkedIn

Często popełnianym błędem jest nie informowanie o swoim profilu na LinkedIn. Skoro już włożyłeś w wysiłek w uzupełnienie swojego profesjonalnego bio, to wykorzystaj to. Ludzie lubię wiedzieć z kim mają do czynienia, kto stoi za danym produktem/firmą/marką. Dlatego dodaj info o swoim profilu na LinkedIn na stronie firmowej, blogu, czy w stopce maila.

Najważniejsze informacje o LinkedIn w „infograficznym skrócie”:

LinkedIn to świetne narzędzie o ogromnych możliwościach – dobrze wykorzystane może zdecydowanie pomóc Ci w biznesie.

Przychodzą Ci na myśl dodatkowe wskazówki? Pisz śmiało w komentarzu! 🙂

Obserwuj

Patrycja Curyło

Architekt biznesów, CEO at Biznestube Sp. z o.o.
Pomagam przedsiębiorcom, znajdując rozwiązania i optymalizując działania - projektuję biznesowe metamorfozy. Uwielbiam inspirować i odkrywać talenty. W dwóch słowach: doradzam przedsiębiorczość 🙂 Z zamiłowania do odkrywania nowych miejsc i kultur podróżuję po świecie, a z pasji do muzyki dodatkowo skończyłam szkołę muzyczną. Możesz znaleźć mnie na: , Facebook, Twitter i LinkedIn.
Obserwuj

12 komentarzy

  1. Nie wiedziałam, że LinkedIN to takie fajne narzędzie. Dziękuję za wiedzę 🙂

    Odpowiedz
  2. Sama przekonałam się do linkedin- a to wszystko po przeczytaniu tego artykułu!

    Odpowiedz
  3. Dzięki Patrycjo Twoim radom ulepszyłam swój profil. Dziękuję za mobilizację do zmian :-). Wskazówka ode mnie – po założeniu profilu warto zmienić swój unikalny link URL na personalny. Pod swoim zdjęciem trzeba kliknąć na edycję profilu i wstawić swoje imię i nazwisko. I gotowe :-). Teraz link na portalu wygląda bardziej profesjonalnie i ładniej.

    Odpowiedz
    • Dzięki Elu za dodatnie kolejnej przydatnej wskazówki dla Czytelników 🙂

      Odpowiedz
  4. Wszyscy tylko FB i FB, a LinkedIn ma niejako inną grupę docelową. Warto na pewno mieć swój profil w tej sieci i korzystać z jej możliwości. Przydatne wskazówki Pani Patrycji spokojnie wystarczą, aby zacząć. To naprawdę nic trudnego 🙂

    Odpowiedz
    • Tak, zdecydowanie warto korzystać z LinkedIn. Jego popularność bardzo szybko rośnie, a jego autorzy dostarczają coraz to lepszych narzędzi dla biznesu

      Odpowiedz
  5. Coraz więcej mówi się o obecności w social-mediach – nie tylko osób prywatnych, ale i przedsiębiorców oraz ich firm. Dziękuję za przydatne wskazówki – z pewnością się przydadzą, szczególnie że dopiero zaczynam jeśli chodzi o ten nurt 🙂

    Odpowiedz
    • Dziękuję za komentarz i trzymam kciuki za sukcesy w marketingu społecznościowym 🙂

      Odpowiedz
  6. Warto mieć takie profile czy to prywatne czy firmowe bo nigdy nie wiadomo kiedy to może zaowocować. Jednak trzeba do tego podejść z głową i czy takie artykuły jak ten tutaj czy też ten http://cenabiznesu.pl/-pozycjonowanie-zacznij-od-linkedin prześledzić żeby zrobić to naprawdę dobrze.

    Odpowiedz

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przedsiębiorco - bądź na bieżąco!

Dziękuję za zapisanie się do newslettera - sprawdź proszę pocztę, znajdziesz tam maila z prośbą o potwierdzenie adresu.

Pin It on Pinterest

Share This