Gdzie się reklamować? Oto jest pytanie

gdzie-sie-reklamowac
Początkujący przedsiębiorcy, często zwracają się do mnie z takim dylematem:

„Mam pomysł na biznes, tylko nie wiem, gdzie się reklamować, żeby przyciągnąć, jak najwięcej klientów.”

Zadaję im wtedy pytanie:

„A kto jest Twoim Klientem?”

i z reguły słyszę w odpowiedzi:

„No, każdy zainteresowany rozwojem osobistym, nowymi technologiami, zdrowym trybem życia …”

i tym podobne ogólniki. Tak naprawdę ten przedsiębiorca, nie przemyślał tego, komu jego biznes ma służyć, komu ma pomagać. Niestety bez dokładnego zdefiniowania tego, kim jest ten idealny Klient, jakie dokładnie są jego potrzeby, przekaz marketingowy takiej firmy będzie ogólny i nieefektywny. Dlaczego? Już wyjaśniam na przykładach.

Przykłady, gdzie się reklamować (lub nie)

 

  • Proponują Ci super promocję na reklamę w telewizji w tramwajach lub autobusach miejskich? Świetnie, ludzie się nudzą podczas jazdy, może akurat pooglądają. Tylko zanim wyłożysz pieniądze, odpowiedz sobie na pytanie, czy Twój docelowy klient jeździ tramwajami/autobusami?
  • Mówią Ci, że musisz się reklamować w social media, w końcu Facebook dźwignią handlu, każdy powinien mieć fanpage! Ale jeśli Twoich klientów nie ma na Facebooku?
  • Oferujesz w swoim lokalu frytki, które dla wygody są już posolone. A pomyślałeś kiedyś o tych klientach, którzy muszą ograniczać sól? Oni do Ciebie nie przyjdą, ale pójdą do konkurencji, która wczuwa się w ich potrzeby i oferuje sól oddzielnie.

Gdzie się reklamować – oto jest odpowiedź

 

Zatem:

Jeśli spojrzysz na swój biznes oczami klienta, to zauważysz niuanse (jak w powyższych przykładach), które decydują o powodzeniu niektórych i kłopotach innych firm na rynku. Dogłębne zrozumienie tego, kto jest Twoim klientem i kogo chcesz obsługiwać, jest kluczem do sukcesu w biznesie. Pozwoli Ci to dostroić każdy aspekt Twojej firmy do wizji rzeszy zadowolonych klientów.

gdzie-sie-reklamowac2
Twój przekaz marketingowy będzie wtedy bardziej precyzyjny i utwierdzi Twojego docelowego klienta w tym, że wiesz, o czym mówisz, a Twój produkt jest wpasowany w jego potrzeby.

Jeśli chcesz, możesz skorzystać z bezpłatnego poradnika: „Kocha, lubi, kupuje… czyli jak pozyskać klienta w 4 krokach”, który pomoże Ci „wejść w skórę” Twojego klienta lub z bezpośrednich konsultacji ze mną. Właściwe określenie tego, kto jest Twoim idealnym klientem, da Ci swego rodzaju kompas, wskazujący właściwe decyzje biznesowe.

Obserwuj

Patrycja Curyło

Architekt biznesów, CEO at Biznestube Sp. z o.o.
Pomagam przedsiębiorcom, znajdując rozwiązania i optymalizując działania - projektuję biznesowe metamorfozy. Uwielbiam inspirować i odkrywać talenty. W dwóch słowach: doradzam przedsiębiorczość 🙂 Z zamiłowania do odkrywania nowych miejsc i kultur podróżuję po świecie, a z pasji do muzyki dodatkowo skończyłam szkołę muzyczną. Możesz znaleźć mnie na: , Facebook, Twitter i LinkedIn.
Obserwuj

6 komentarzy

  1. Moim klientem jest “No, każdy zainteresowany rozwojem osobistym ..” – uśmiechnęłam się, czytając te słowa. Jestem frelanserem i swoje usługi kierowałam do każdego. Ściągnęłam poradnik i na nowo spojrzę na mojego klienta. Czas na zmianię. Dzięki za inspirację!

    Odpowiedz
  2. Odpowiedź na postawione pytanie powinna również akcentować fakt, że to zależy od tego kim są Twoi Klienci: czy jest to klient instytucjonalny czy indywidualny. To oczywiście ma ścisły związek z profilem prowadzonej działalności i oferowanymi produktami/usługami.
    szerzej na temat źródeł przedsiębiorczości i determinant sukcesu:
    http://www.academia.edu/12284643/%C5%B9r%C3%B3d%C5%82a_przedsi%C4%99biorczo%C5%9Bci_w_praktyce_gospodarczej

    Odpowiedz
    • Jak najbardziej – im lepiej klienta swego znasz, tym większe szanse na sprzedaż masz 🙂

      Odpowiedz
  3. hej patrycja dobrze piszesz! tylko co mają powiedzieć zakłady pogrzebowe? skoro ich klienci są pod ziemią? 😉

    Odpowiedz
    • heh Web-manie – ich Klienci, to Ci, którzy płacą za „podziemne kwatery” i całą uroczystość

      Odpowiedz

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podobał Ci się artykuł?

Jeszcze więcej przydatnej wiedzy wyłącznie dla Czytelników newslettera!

Dziękuję za zapisanie się do newslettera - sprawdź proszę pocztę, znajdziesz tam maila z prośbą o potwierdzenie adresu.

Pin It on Pinterest

Share This